logo1

گواهینامه ایزو 9001 چیست؟

iso 9001

گواهینامه ایزو 9001 چیست وبه چه علت آنرا صادر میکنند؟

دریک تعریف ساده؛ ایزو 9001 به استاندارد جامع وکاملی از گواهینامه ایزو گفته میشود که برموضوع کیفیت تمامی شرکتها و سازمانهای دارنده آن نظارت دارد. به عبارتی دیگر سازمان ها و مراکزی که از استاندارد گواهینامه ایزو 9001 بهره مند هستندبه تمامی مشتریان ومتقاضیان خود اعلام میدارند که یک سیستم مدیریت کیفیتی فعال و موثر، برتمامی خدمات ومحصولات آنها نظارت دارد. درواقع سازمان جهانی ایزو استاندارد 9001 رابه منظور یاری رساندن به شرکت هاو سازمان ها از هر نوع واندازه ای درجهت اجرای مؤثر ومفید سیستم مدیریت کیفیت تدوین می نماید. بیان این نکته، بسیار مهم و ضروری است که گواهینامه ایزو 9001 تمامی فرایندهای مراکزو شرکتهای دارنده را از ابتدا تا انتهای استقرار، کنترل و بازرسی می نماید. حال سؤال اینجا است که علت صدور گواهینامه ایزو 9001 چیست؟

در پاسخ به این سؤال ونمونه های مشابه آن، بایددر وهله اول گفت که یکی ازعلتهای اصلی دریافت و اخذ گواهینامه ایزو 9001، ایجاد سازماندهی ونظارت کیفی در روند اجرای تولیدات وخدمات ومانع از دخالت سلیقه درامور است. دیگر علتهای متعددی که شرکت ها وسازمان هارا مایل به پیروی استاندارد 9001 کرده است به شرح زیر میباشد.

دلایل صدور گواهینامه ایزو 9001

یافتن نیازهای مشتریان

بسیاری ازشرکتها ومراکز، ایزو 9001 را به موجب رفع و برآوردن نیازهای مشتریان خود دریافت می کنند. زیرابسیاری از مشتریان میخواهند کسب وکار خود راتنها با سازمان هایی که دارای استاندارد ایزو 9001 هستند ادامه دهند. بنابراین اینگونه شرکتهابرای حفظ نمودن کسب وکار خود،به گواهینامه ISO9001 نیازمند هستند.

کسب درآمد بیشتراز مشتریان جدید
شرکت ها ومراکزی که موفق به اخذ گواهینامه ایزو بااستانداردهای بین المللی 9001 میشوند میتوانند عنوان گواهینامه کیفیتی خود را در جهت تبلیغات محصول یا خدمات تولیدی خود به کار گیرند. همچنین میتوانندبه درخواست و نیازهای مشتریانی که ایزو 9001 را لازم دارند پاسخ مثبت دهند. از سوی دیگر دریافت گواهینامه ایزو 9001 برای تمامی شرکتها این فرصت را بوجود میآورد که تمامی بازارهای جدید ومدرن را شناخته وبه آنها نفوذ داشته باشند.
افزایش رضایت مشتریان
همانطور که گفته شد ایزو 9001 به معنای ایجاد وارتقای کیفیت درمحصولات وخدمات است. کیفیت نیز دقیقاً همان چیزی است که شرکت ها براساس نیاز و سلیقه وحتی بیش ازدرخواست مشتریان تولید میکنند. این کار موجب به حداقل رسیدن شکایات ها و افزایش میزان رضایت مشتریان می شود. بنابراین وجود سیستم مدیریت کیفیتی موجب میشود تا هرسازمانی متوجه شود مشتریان آنها چه انتظاراتی دارند واین یعنی جلب رضایت آنان.

برای کسب اطلاعات بیشتر ودریافت مشاوره رایگان با مرکز رایان سرت تماس حاصل فرمایید.

موارد جستجو در اینترنت :

گواهینامه ایزو 9001، گواهینامه ایزو چیست؟، صدور ایزو، هزینه گرفتن ایزو، مشاوره ایزو، شرکت ایزو، گواهینامه ایزو 9001 چیست؟قیمت iso 9001، شرایط اخذ ایزو برای شرکتها، قیمت گواهینامه ایزو، هزینه مشاوره ایزو 9001، هزینه گرفتن استاندارد، هزینه استقرار ایزو، گرفتن ایزو برای شرکت، هزینه پیاده سازی ایزو،

ایزو مخفف چیست، لیست استانداردهای ایزو، ایزو چیست pdf، ایزو چیست و انواع آن، انواع ایزو، استاندارد ایزو 9001 چیست، ایزو+pdf

  • تهران، صادقیه
  • 02144259582
  • --
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا